Referat af bestyrelsesmøde i Varde skakklub 3/12.
Til stede Bjarne, Peter og Hans Jørn.
1. Forårsplan blev vedtaget. Niels Peter ligger den på hjemmesiden og indsætter sidste frist for tilmelding.
2. Til fed fredag i Hellehal 31. jan deltager 2-
3. Evt. Der blev fulgt op på undervisning af 7-
Forårsplan 2025
7. runder ratet klubturnering monrad alle mod alle.
Tirsdag 7. jan: Klubturnering runde 1
Søndag 12. jan: Udekamp mod Nr. Snede 1 mesterrække
Tirsdag 14. jan: Udekamp mod Esbjerg 3 B-
Tirsdag 21. jan: Klubturnering runde 2
Lørdag 25. jan: SGP i Varde
Tirsdag 28. jan: Hængepartier/hyggeskak
Søndag 2. feb: Udekamp mod Springeren 1 mesterrække
Mandag 3. feb: Udekamp i mod Nr. Snede 2 B-
Tirsdag 4. feb: Hængepartier/hyggeskak
Tirsdag 11. feb: Skolen er lukket
Tirsdag 18. feb: Klubturnering runde 3
Tirsdag 25. feb: Klubturnering runde 4
Søndag 2. mar: Hjemmekamp mod Haderslev 1 mesterrække
Tirsdag 4. mar: Hjemmekamp mod Fredericia 4 B-
Tirsdag 11. mar: Klubturnering runde 5
Tirsdag 18. mar. Klubturnering runde 6
Søndag 23. mar: Sidste runde mesterrække afholdes i Haderslev hvor vi spiller mod Horsens 1.
Tirsdag 25. mar: Hængepartier/hyggeskak
Tirsdag 1. april: Klubturnering runde 7
Tirsdag 8. april: Forårs lynturnering
Tirsdag 15 april: Skolen lukket
Tirsdag 22 april: Generalforsamling
Referat Hans Jørn
Varde skakklub – bestyrelsesmøde d. 20.8.2024 hos Bjarne
Dagsorden:
1. Status – medlemmer/ kontingent.
2. Holdopstilling
3. Klubturnering / klubaftener, hvordan skal de forløbe
Ad 1
Vi er i øjeblikket 17 medlemmer – heraf ca 3 der er inaktive.
Vi gennemgik mulighederne for nye medlemmer: to tidligere medlemmer ( Steen og Gabor) er mulige emner. Alfred frisør ( Cano?) er en mulighed også.
Bjarne arbejder på sagen med at få adgang til Banken. John sender status i banken lige nu til Bjarne.
Ad 2
Vi har i øjeblikket mulighed for at deltage i mesterrækken (8 spillere)samt A-
men vi afventer de to første klubaftener for at se hvor mange vi bliver i den nye sæson.
Ad 3
Plan for efteråret fremlagt. Vi så på to muligheder for afvikling af klubturneringen:
-
-
Vi afventer de to første klubaftener og ser hvordan stemningen er.
Bestyrelsen mødes kort d. 3.9. kl. 21 og afgør holdtilmelding og afvikling af klubturnering.
Ref: JC
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub 23.4.2024 efter generalforsamling
Alle i den nye bestyrelse var til stede: John Callesen, Anders Callesen, Bjarne Rasmussen, Peter Roesen og Hans Jørn Andresen.
Poster i bestyrelsen blev fordelt således:
Ny formand: Hans Jørn Andresen
Ny kasser: Bjarne Rasmussen
Ny Sekretær: Anders Callesen.
Bjarne kontakter banken, og sørger for han overtager kontakt til bank til banken i stedet for den tidligere kasser. Bjarne informerer bestyrelsen om hvilke oplysninger banken har behov for.
Referat Hans Jørn Andresen
Referat bestyrelsesmøde 7/11-
Referat af bestyrelsesmøde i Varde skakklub 7. november 2023.
Til stede: Peter, Bjarne, John og Hans Jørn
Klubturnering: Efterårsturnering kører godt, med aftalte særordninger. Evt. særordninger tages op hvert år på bestyrelsesmøde, inden efterårs turneringen planlægges.
Holdturnering: Første holdet må ikke bruge folk fra andet holdet mere end det er lovligt, så de kan spille alle kampe på anden holdet. Anders Callesen er optaget som fuldgyldigt medlem på styrkeliste, og kan spille med på anden holdet.
Sgp: Arrangementet er ikke endelig afklaret. Det afklares 8. nov. Om vi afholder arrangement i 2024.
I skoleskak gruppen skal det afklares med klubberne de kommer fra, om nogen er så gode, at de skal rykkes op i gruppe med øvrige spillere.
Når vi evt. får dato for sgp 2024 i Varde, aftales møde inden jul, hvor ledelse af turnering, cafe, indbydelse mv. aftales. Til møde deltager Niels Peter, Steffen, Alfred, Bjarne, Anders, John og Hans Jørn.
Juleafslutning: Afholdes 19. dec.
18.30 Smørrebrød (John bestiller)
19.00 Præmie uddeling (Bjarne sørger for præmier) Gr 1: 1 præmie, Gr. 2: 1 præmie, Gr. 3: 2 præmier
19.15 Julenødder (Benny spørges om han vil stå for skakopgaver, hvis Benny ikke kan, har Poul lovet at tage over.)
Senere Gløgg og æbleskiver (Niels Peter)
Derefter evt. julelyn
Høring omkring ideer mv. fra Varde kommune.
God ide at kommunen arrangere udendørs arrangementer, som det vi deltog i på festpladsen ved rådhus.
Referat Hans Jørn
Referat af bestyrelsesmøde 21. august 2023
Tilstede: Bjarne, Peter, John og Hans Jørn. Afbud fra Leszek
Pkt. 1Opstart
Efterårsplan fra John blev gennemgået. Juleafslutning kan rykkes fra 19. dec. til 12. dec., hvis ikke 2. holdet skal spille den 12. dec. Afklares når hold tider er på plads for 2. holdet.
Pkt. 2 Klubturnering
Tilmelding til klubturnering senest 10. august.
Særaftale for at Benny kan deltage.
Benny kan spille max. 2 timer pr. klubaften, Niels Peter laver forholdsregning på tider i forhold til modstander.
Pkt. 3 Holdturnering
John tilmelder hold i mesterrække og A række.
Hans Jørn er holdleder for mesterrække.
Niels Peter er holdleder for A række.
Gabor har meddelt at han deltager i hjemmekampe.
Pkt. 4 Foreningernes dag 2.9 kl. 10-
Vi deltager ikke i år. Til næste år meldes det tidligere ud ved f.eks. generalforsamling, så vi har god tid til at organisere mandskab og opstilling.
Pkt. 5 Besøg fra Flensborg d. 14. oktober.
Anders sørger for endelig aftaler omkring besøget.
Pkt. 6 Evt.
Til næste bestyrelsesmøde kommer Bjarne med oplæg til reklameskilt vi kan bruge. når skal præsentere klubben ved arrangementer.
John har bestilt tider på skolen til klubaftener. Tider til holdkampe afventer endelig program.
Næste bestyrelsesmøde tilstræbes afholdt i november måned.
REFERAT
af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 9. september 2021 hos John Callesen.
Til stede: Leszek Kwapinski, Hans Jørn Andresen, John Callesen og Peter Roesen
Afbud: Benny Damborg
DAGSORDEN:
1. Klubbens corona-
2. Annoncering
3. Holdturneringen, herunder styrkeliste og holdledere
4. Skoleskak
5. Fordeling af opgaver i bestyrelsen
6. Evt.
Følgende drøftedes/vedtoges:
-
Vi sørger for at følge de offentlige myndigheders og skakmyndighedernes til enhver tid gældende regler og anbefalinger.
I tilslutning hertil gælder ved aktiviteter i klubben, at medlemmerne skal foretage afspritning af hænder ved ankomsten.
Ved hjemmekampe i holdturneringen opfordres udeholdet til ligeledes at foretage afspritning af hænder.
Ved udekampe gælder vores hidtidige praksis med dækning af udgifter til fælles biltransport. De enkelte holddeltagere skal foretage afspritning af hænder, inden de sætter sig ind i bilen.
-
Vi iværksætter annoncering i Varde Ugeavis under rubrikken “Aktiv Fritid”, jf. også referat af bestyrelsesmøde den 7. januar 2020. Leszek følger op på dette, evt. efter drøftelse med Anders. Vi undersøger mulighederne for at oprette en Facebook-
-
Vi tilmelder 1 8-
Som holdledere udpeges Hans Jørn, Anders og Ole.
John indsender styrkeliste opstillet efter ratingtal.
Ved tilmeldingen til holdturneringen gør John opmærksom på behovet for begrænset betænkningstid af hensyn til alarmen.
John kontakter pedellen.
-
Leszek, der fortsat er klubbens ansigt udadtil mht til skoleskak, drøfter kommende aktiviteter med Jan, der har vist interesse for at medvirke.
John giver Leszek besked om møde med en mulig kontaktperson.
-
Spørgsmålet drøftedes.
Leszek kontakter Ole, der fortsat yder en stor indsats med indkøb af kaffe mv til klubben.
Peter står fremover for indkaldelse til bestyrelsesmøder mv, herunder udarbejdelse af dagsorden.
-
Intet til referat.
Peter Roesen, ref.
REFERAT
af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 31. august 2021.
Til stede var den samlede bestyrelse bestående af Benny Damborg, Leszek Kwapinski, John Callesen, Hans Jørn Andresen og Peter Roesen.
Efter den dags dato netop afholdte generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig således:
-
-
-
-
Næste bestyrelsesmøde afholdes den 9. september 2021 kl. 19.00 hos John.
Peter Roesen
REFERAT
af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 24. november 2020 på Lykkesgårdsskolen.
Mødt:
Anders, John, Leszek, Benny og Peter
DAGSORDEN:
1. Juleafslutning
2. Klubben hurtigskakturnering
3. Afvikling af klubturneringen set med Covid-
4. Afvikling af holdkampe set med Covid-
5. Bestyrelsens aldring
6. Indslusning af nye medlemmer
7. Evt.
Følgende drøftedes/besluttedes:
-
Arrangementet aflyses på gr af Covid-
-
Turneringen afholdes den 8. december med max 10 personer til stede, incl. den der står som ansvarlig for arrangementet. Anders orienterer medlemmerne herom.
-
Turneringen skal færdigspilles således, at der højest må være 10 personer til stede i de sædvanligt
benyttede klublokaler. Hvis der møder flere end 10 personer, skal alle deltagere fordeles mellem
disse lokaler og lærerværelset. De der skal spille på lærerværelset, skal benytte den separate indgang ude i gangarealet. Alle deltagere skal selv medbringe kaffe mv. Der må ikke komme tilskuere i
et antal, der overskrider loftet på 10 personer i hvert af lokalerne. Ingen af de mødte må besøge
den del af turneringen, der afholdes i det andet lokale. Anders orienterer medlemmerne herom.
-
1.-
-
Punkterne drøftedes.
-
Det besluttedes, at referater fra generalforsamlinger og bestyrelsesmøder fortsat skal bringes på
vores hjemmeside.
Næste bestyrelsesmøde afholdes i klubbens lokaler den 5. januar 2021 kl. 18.00.
Peter Roesen
Referat bestyrelsesmøde Den 7. september 2020 kl 18.30 afholdtes b i Varde skakklub hos John -
Deltagere: Anders, John, Leszek og Peter.
Afbud: Benny
Dagsorden:
1. Corona -
2. Evt.
-
Der var efter drøftelse enighed om følgende retningslinjer:
A) I klubbens lokaler:
Når man indfinder sig i klubben, skal ens hænder afsprittes.
Klubben sørger for håndsprit.
Afspritning af hænder skal ligeledes ske, hver gang et nyt sæt bræt og brikker tages i brug, typisk i forbindelse analyse eller lynskak.
Bordene i klubbens spillelokale opstilles, således at de anbefalede afstandskrav på 1 meter opfyldes. De almindelige borde med hjul sættes sammen to og to.
Der må ialt højest befinde sig 30 personer i spillelokalet, Incl spillere.
Det er turneringslederens/skakdommerens opgave at påse, at reglerne overholdes.
B) Holdkampe på udebane:
Ved fælles transport til holdkampe på udebane skal benyttes håndsprit og mundbind/visir efter de retningslinjer, der gælder for offentlig transport.
Det er holdlederens opgave at sørge for mundbind og sprit, der indkøbes af klubben.
De vedtagne retningslinjer sendes til klubbens medlemmer og lægges på hjemmesiden.
-
Peter vil udarbejde et udkast til nye vedtægter.
Næste bestyrelsesmøde afholdes den 1. december 2020 kl 17.30.
Peter Roesen
– bestyrelsesmøde d.25.8.20
Dagsorden
1. Hvordan spiller vi i Corona-
2. Godkendelse af efterårsplan
3. Forberedelse af generalforsamling. Niels Peter ønsker at udtræde.
4. Hvormange hold tilmelder vi holdturneringen?
5. Opstilling af styrkeliste.
6. Flensborg-
7. evt.
1.
Vi spritter hænder når vi kommer.
Vi kan tilmelde os klubturneringen på hjemmesiden.
JC køber håndsprit
2.
Anders spørger Bjarne om han vil komme med et oplæg d. 6.10.
3.
Hans Jørgen vil opstille til bestyrelsen.
JC køber gaver til de to 80-
4.
Holdtilmelding venter til efter generalforsamlingen.
5.
Styrkelisten følger ratinglisten.
6.
Besøg fra Flensborg en lørdag i september? Vi afventer forslag til dato fra Flensborg. Anders rykker!
REFERAT
af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 7. januar 2020 på Lykkesgårdskolen.
Mødt: Anders, John, Benny, Niels Peter og Peter
Dagsorden:
1. Siden sidst: skal der sættes en frist for indlevering af mulige skønhedspartier?
annoncering i Ugeavisen
flaske til pedellen
2. Forårsplanen: A-
Mesterrække 1 syvende og sidste runde i Varde d.8.marts
3. Varde Weekend: 15. -
4. VAKS i uge 7: skal vi gentage formen fra sidste efterårsferie, tirsdag og onsdag formiddag kl. 10 – 12 ?
5. Besøg fra Flensborg, skal vi fastlægge en lørdag i september, hvad skal vi vise dem?
6. evt.
Følgende drøftet/besluttet:
-
Niels Peter orienterer om, at sidste frist for aflevering af skønhedspartier er den 31. marts 2020.
Vi påbegynder snarest annoncering i Varde Ugeavis under rubrikken Aktiv Fritid i stedet for den i bestyrelsesmødet den 27. august 2019 besluttede annoncering 2 gange årligt. Anders og John udarbejder annoncetekst.
Anders overrækker pedellen en flaske som tak for godt samarbejde og drøfter det alarmfrie område med ham.
-
Anders´ udkast til forårsplan drøftedes.
John og Niels Peter er ansvarlige for arrangementet den 28. januar 2020, mens Anders er ansvarlig for arrangementet den 8. marts 2020. Vi er som arrangør ansvarlige for materiellet i alle matcher under de 2 arrangementer.
Forårsturneringen tilrettelægges så vidt muligt i 2 grupper a 8 spillere, og ved færre tilmeldte med 7 runders monrad.
Anders spørger Gabor, om han vil stå for et oplæg på klubaftenen den 10. marts 2020.
-
Turneringen afvikles med 5 runder og med betænkningstiden halvanden time til hele partiet og 30 sekunders tillægstid pr udført træk.
-
Der var enighed om at gentage formen, herunder mht til tidspunkterne.
-
Anders spørger Flensborg om besøg en lørdag i september, der måtte passe bedst.
Vi regner med et program med skak fra omkring middagstid efterfulgt af besøg på Otto Frellos udstilling med start omkring kl. 15.00 efterfulgt af spisning fra omkring kl. 16.30.
-
Kriterierne for at blive klubmester drøftedes under henvisning til referater fra bestyrelsesmøderne den 8. april 2013 og 25. august 2015.
Det hedder i referat fra bestyrelsesmødet den 8. april 2013:
”Klubmesterpokalen uddeles efter evt. omkamp mellem Poul og vinderen af forårsturneringen – 2 partier med 20 minutters betænkningstid og evt. 1 parti med sudden death, således at sort får 6 minutter med krav om gevinst, mens hvid får 5 minutter og kan nøjes med remis.”
Det hedder i referat fra bestyrelsesmødet den 25. august 2015:
”Pouls forslag om at kåre klubmesteren ud fra en pointtildeling fra både efterårs-
Der opnåedes efter drøftelse enighed om, at pointtildelingen som grundlag for udpegning af klubmesteren sker således, at vinderen af hver af klubturneringerne tildeles 1 point, nr. 2 to points osv, og at klubmesteren herefter er den spiller, der sammenlagt har det laveste antal points. En manglende deltagelse i en af turneringerne betyder, at man tildeles point svarende til en placering efter den lavestplacerede deltager i turneringen.
Evt. omkamp afvikles med 2 partier og betænkningstiden 20 minutter til hele partiet med 5 sekunders tillægstid pr udført træk samt ved ligestilling 1 parti med sudden death, således at hvid får 6 minutter med krav om gevinst, mens sort får 5 minutter og kan nøjes med remis og uden tillægstid til nogen af spillerne.
Det bemærkedes i den forbindelse, at referenten i referatet fra bestyrelsesmødet den 8. april 2013 angiveligt er kommet til at bytte om på angivelsen af farvetildelingen.
Niels Peter sørger for at lægge de nu vedtagne turneringsvilkår ud på vores hjemmeside.
Peter Roesen
Den 27. august 2019 kl. 19.15 afholdtes bestyrelsesmøde i Varde Skakklub.
Mødt: Anders, Benny, John, Niels Peter og Peter
Dagsorden:
1. Siden sidst
2. Efterårsplan
3. Styrkeliste
4. Holdkampe
5. Flensborgturen 26. oktober
6. Alarmen
7. Evt.
Følgende drøftet/besluttet:
-
Vi opretholder skønhedspokalen med Benny og Niels Peter som bedømmere. Vi sørger for løbende at gøre reklame for ordningen blandt medlemmerne.
Vi indrykker avisannonce ved sæsonstart og omkring årsskiftet. John skriver løbende om klubben på facebook.
Vi giver fortsat John pedel 1 flaske årligt som tak for godt samarbejde.
-
Urene startes kl. 19.
Afbud stiles til Niels Peter.
Bjarne spørges, om han vi stå for et oplæg på en klubaften i efteråret. Ellers vil Benny gerne være oplægsholder.
Anders´ udkast til program godkendtes.
-
Styrkelisten opstilles efter ratingtal.
-
Vi tilmelder et 8-
-
Anders skriver rundt til medlemmer herom.
-
Vi har måttet betale for et tilfælde af falsk alarm i forbindelse med en holdkamp, hvorunder en spiller fra udeholdet forvildede sig ind på et område, der ikke var alarmfrit.
Vi beder Ole om at lave et skilt med adgang forbudt, som vi kan opsætte under holdkampe.
Anders vil drøfte spørgsmålet med pedellen.
Vi overvejer til næste sæson, om vi skal bede om fravigelse af den normale betænkningstid i forbindelse med holdkampe af hensyn til alarmen.
-
Anders spørger Jan og Ole, om de vil stå for VAKS-
Anders undersøger, om klubben kan stå for afholdelse af et grand prix arrangement den 30. november 2019.
Adgangsforholdene til klubben skal søges præciseret på vores hjemmeside og over for hovedkredsen.
Spørgsmålet om klubbens repræsentation på delegeretmøder i DSU drøftedes.
Peter Roesen
sekretær
REFERAT
af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 9. april 2019 hos John.
Deltagere: Anders, John, Niels Peter, Benny og Peter
Dagsorden:
1. Klubturneringen, præmier titel som klubmester
2. Holdturneringen, kamppokal
3. Skønhedspartier
4. Klubbens økonomi
5. Generalforsamlingen
6. Lynmesterskab 23. april ?
7. Varde Weekend og 5 tirsdag i maj/juni
8. Flensborgturen udsat til sept./okt.
9. Evt.
-
Poul er klubmester for sæsonen 2018/2019. Der uddeles 2 præmier for hver gruppe.
-
Anders rundsender et oplæg om, hvem der har gjort sig fortjent til kamppokalen.
-
Benny og Niels Peter står for udvælgelsen.
-
John redegjorde for klubbens økonomi og bemærkede, at det ser godt ud, og at der ikke er behov for kontingentstigning.
-
Anders indkalder til generalforsamling tirsdag den 30. april.
Dagsorden bestyrelsesmøde mandag d. 10.12 kl 18.30 -
1..Afvikling af juleafslutning
2. Fastlæggelse af tidspunkt for Varde Weekend
3. " evt. " besøg i Flensborg
4. Evaluering af vores ungemodtagelse.
5. Præmier i efterårets klubturnering
6. evt.
vh anders
REFERAT af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 10. december 2018 hos Anders.
Deltagere: Anders, Benny, Niels Peter og Peter.
Dagsorden:
1. Juleafslutning 18/12
2. Varde weekend-
3. Besøg i Flensborg
4. Evaluering af vores ungemodtagelse
5. Præmier efterårsturingen
6. Evt.
-
Vi starter kl. 18.30. Anders skriver rundt om bestilling af mad. Niels Peter sørger for æbleskiver og sodavand. Benny står for skakopgaver.
-
Turneringen afvikles d. 10.-
-
Anders skriver rundt om besøg i Flensborg den 1. eller 15. juni.
-
punktet drøftedes. Vi skal fremover overveje i første omgang blot at indmelde nye (unge) medlemmer i klubben og vente lidt længere tid, før vi indmelder disse i dsu.
-
Anders får frie hænder mht præmiefordelingen.
-
Intet særligt til referat.
Peter Roesen
sekretær
Dagsorden for bestyrelsesmøde d. 28. august:
1. Orientering fra formanden
2. Efterårsplan
3. Styrkeliste
4. Holdkampe, jeg citerer fra Hovedkredsen:"4-
resten spiller i B-
5. Flensborg
6. evt.
mvh Anders
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 28. august 2018 i klubbens lokaler.
Deltagere: Anders, Niels Peter, Benny og Peter.
Dagsorden med oplæg fra Anders:
1. Orientering fra formanden
2. Efterårsplan
3. Styrkeliste
4. Holdkampe, jeg citerer fra Hovedkredsen:"4-
5. Flensborg
6. evt.
-
-
-
-
-
-
Peter Roesen, sekretær
Bestyrelsesmøde kl 17 til 18.45 d. 19. 02-
1. Siden sidst: Gabor blev meget glad for kamppokalen /
Et enkelt Varde-
Undervisningsaften d. 27.februar, jeg spørger Poul
2. Varde Weekend turnering skal annonceres, placering i den første weekend i maj vil være god
3. Generalforsamlingen d. 25. april, på valg er Benny og Niels Peter
NB Jeg mangler mit referat fra sidste års GF, kan Peter hjælpe og medbringe dette?
4. Klubbens økonomi
5. Andet
vh anders
Dagsorden: bestyrelsesmøde d. 19. 12. -
1. siden sidst, forløbet af jubilæum og flensborg-
2. forslag fra hovedkredsen om opbakning til pokalkampe for 4-
Jeg forstår oplægget sådan, at der først afholdes et stævne i enten Grindsted, Vejle eller Haderslev på hver sin klubaften.
Det er nærliggende for os at køre til Grindsted onsdag aften i den foreslåede uge. De bedste hold fra de tre spillesteder samles så til et hovedkreds-
stævne, hvor man kan kvalificere sig videre til DM pokalstævnet i Svendborg Pinsedag.
Jeg sender hovedkredsens oplæg separat til jer.
3. Gabor er fremkommet med et forslag om at belønne den bedste holdspiller med penge / fritagelse for kontingentbetaling.
4. Er det en ide at indføre en undervisnings-
5. Juleafslutning
6. Evt.
vh anders
Dagsorden til mødet d. 28.8.17
1.siden sidst
2.efterårets spilleplan. Jeg har vist sendt den allerede, en fejl er den 4. januar, det skal være den 14.
3.holdturneringen
4.styrkeliste
5. besøg fra Flensborg d. 21. oktober, skitsering/planlæggelse af program. NielsP, Peter, Benny, Jan, Poul, Anders, Michael og evt. Mikael har meldt sig til.
6. jubilæet d. 30. september, mad, musik osv.
7. Vores tiltag omkring unge spillere, herunder om Leszek, der efter sidst i foråret at have virket for skak på Sct Jacobi også vil kontakte de to andre byskoler.
8.evt.
vh anders
Dagsorden Bestyrelsesmøde d. 6. 2. 17
1. siden sidst
2. forårsturneringen
3.Varde weekend: første eller tredje weekend i maj?
4. Generalforsamling d. 25. april. På valg er Anders, John og Peter
5. 90 års klubjubilæum
6. Jeg har kontaktet Flensborg og foreslået d. 26.8 eller 2.9.
7. klublokale
8. evt.
mvh anders
Bestyrelsesmøde d. 3.1.17.
1. Siden sidst
-
-
Anders og Benny møder pedellen og ser på evt. nye lokaler.
-
2. Forårsturnering.
-
John undersøger mulighederne for at rate turneringen.
Spørgsmålene er: Hvad er prisen? Må vi spille med 1timer 45 min pr
spiller? Kan vi rate turneringen, hvis Benjamin og Sebastian deltager
( de er ikke medlemmer af unionen)?
3. Varde Weekend.
Forsøges lagt enten 5. – 7. Maj eller 19.-
som muligt og afgør så ca 17 januar.
4. Økonomi.
Vi har ca 20.000,-
ned efter vore jubilæum i efteråret. Punktet behandles i slutningen af
året.
5. Generalforsamling.
Udsat.
6. 90 års jubilæum
Ca september. Datoen fastsættes senere. Vi forsøger at lave et
jubilæum som ved 80 årsjubilæet i vores daglige lokaler med musik
gerne leveret af eter med band.
Vi forsøger at få en stærk spiller eks Mads Andersen eller Sune Berg
til en simultan om eftermiddagen.
7. Besøg fra Flensborg.
Vi forsøger at arrangere et besøg d. 26.8 eller 2.9. Anders kontakter
Flensborgklubben.
8. evt.
jubilarer i år der fejres. Niels Aage i maj og Bjarne i juli.
Ref JC
dagsorden:
1) siden sidst
2) klubturneringen: efter runde 7(d. 19.april) kan både forårsmesteren og klubmesteren kåres, den sidste efter retningslinjerne fra vores møde d. 25.8.15.
3) holdturneringen: har det været svært at stille de to hold, og hvordan har det fungeret i forhold til Niels Aages kritikpunkt fra GF sidste år -
se om bestyrelsens reaktion på denne kritik under punkt 6 i referatet fra mødet i august.
4) brug af præmiepenge fra sidste sæsons holdturnering, 800 kr!
5) skoleskak, status
6) Flensborgtur, jeg svarer Holger og Jürgen dernede / down under, at vi foreslår dem at invitere os lørdag den 24. september.
7) lokale: jeg kontakter skolen om dette inden vi mødes
8) weekendturnering: NielsP siger, at jeg skal bede skolen om at måtte bruge deres netværk under turneringen -
9) forberedelse af generalforsamlingen d. 26.4. : På valg er Niels P og Benny
10) sæsonstart: 30. august
11) 90 år fylder Varde Skakklub i oktober 2017
12) evt.
Bestyrelsesmøde d. 3.1.17.
1. Siden sidst
-
-
Anders og Benny møder pedellen og ser på evt. nye lokaler.
-
2. Forårsturnering.
-
John undersøger mulighederne for at rate turneringen.
Spørgsmålene er: Hvad er prisen? Må vi spille med 1timer 45 min pr
spiller? Kan vi rate turneringen, hvis Benjamin og Sebastian deltager
( de er ikke medlemmer af unionen)?
3. Varde Weekend.
Forsøges lagt enten 5. – 7. Maj eller 19.-
som muligt og afgør så ca 17 januar.
4. Økonomi.
Vi har ca 20.000,-
ned efter vore jubilæum i efteråret. Punktet behandles i slutningen af
året.
5. Generalforsamling.
Udsat.
6. 90 års jubilæum
Ca september. Datoen fastsættes senere. Vi forsøger at lave et
jubilæum som ved 80 årsjubilæet i vores daglige lokaler med musik
gerne leveret af eter med band.
Vi forsøger at få en stærk spiller eks Mads Andersen eller Sune Berg
til en simultan om eftermiddagen.
7. Besøg fra Flensborg.
Vi forsøger at arrangere et besøg d. 26.8 eller 2.9. Anders kontakter
Flensborgklubben.
8. evt.
jubilarer i år der fejres. Niels Aage i maj og Bjarne i juli.
Ref JC
dagsorden:
1) siden sidst
2) klubturneringen: efter runde 7(d. 19.april) kan både forårsmesteren og klubmesteren kåres, den sidste efter retningslinjerne fra vores møde d. 25.8.15.
3) holdturneringen: har det været svært at stille de to hold, og hvordan har det fungeret i forhold til Niels Aages kritikpunkt fra GF sidste år -
se om bestyrelsens reaktion på denne kritik under punkt 6 i referatet fra mødet i august.
4) brug af præmiepenge fra sidste sæsons holdturnering, 800 kr!
5) skoleskak, status
6) Flensborgtur, jeg svarer Holger og Jürgen dernede / down under, at vi foreslår dem at invitere os lørdag den 24. september.
7) lokale: jeg kontakter skolen om dette inden vi mødes
8) weekendturnering: NielsP siger, at jeg skal bede skolen om at måtte bruge deres netværk under turneringen -
9) forberedelse af generalforsamlingen d. 26.4. : På valg er Niels P og Benny
10) sæsonstart: 30. august
11) 90 år fylder Varde Skakklub i oktober 2017
12) evt.
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 5. januar 2016 på den gamle handelsskole.
Deltagere: Anders, Niels Peter, John, Peter
Dagsorden:
1) Evaluering af efterårets klub-
2) Plan for foråret 2016
3) Skoleskak
4) Økonomi
5) Fødselarer
6) Flensborg skakklub
7) Evt.
Følgende drøftedes/besluttedes:
-
Klubturneringen har fungeret ok.
Det har været svært at stille hold i holdturneringen
-
Anders' udkast til forårsplan blev i det væsentlige godkendt.
Vi annoncerer i Skakbladet kort om vores weekendturnering med henvisning til DSU's hjemmeside.
Forårsturneringen arrangeres med 2 grupper a 8 deltagere, ved færre tilmeldte dog en stor
Monrad-
-
John redegjorde for aktiviteterne og det desværre nedadgående deltagerantal.
-
John redegjorde for klubbens økonomi, der ser fornuftig ud med en mindre tendens til forøgelse af
formuen.
-
Jørgen Hansens 70-
-
Anders redegjorde for sine videre erfaringer udi det tyske ...
Ad pkt. 7:
-
Peter Roesen
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 25. august 2015 på den gamle handelsskole. Deltagere: Anders, Benny, Niels Peter, John, Peter
Dagsorden: 1) Skoleskak 2) Halvårsplanen 3) Efterårsturneringen 4) Hvordan kåres klubmesteren ? 5) Holdturneringen 6) Styrkelisten 7) Fødselarer 8) Udflugt til Flensborg 9) Evt.
Følgende drøftedes/besluttedes: -
Ad pkt. 1:Vi tilbyder skoleskak mellem 18-
ad pkt. 2: Det vedhæftede udkast fra Anders godkendtes med mindre ændringer. -
Ad pkt. 3: Der seedes som grundlag for tildeling af forskellig betænkningstid. -
Ad pkt. 4: Pouls forslag om at kåre klubmesteren ud fra en pointtildeling fra både efterårs-
Ad pkt. 5: udsat. -
Ad pkt. 6: Efter drøftelse af spørgsmålet, herunder Niels-
Ad pkt. 7: drøftet. -
Ad pkt. 8: Udflugten udsattes til et senere tidspunkt. -
Ad pkt. 9: intet.
Peter Roesen
Hej!
Jeg har læst i JV, at om-
Lad os under alle omstændigheder mødes tirsdag 8 dage og tilrettelægge halvåret, så godt som vi kan.
Dagsorden d. 25.8 .15 kl. 19.15:
1. skoleskak
2. halvårsplanen
3. efterårets klubturnering, bl.a. hvordan vi seeder i 3 grupper
4. hvordan kåres klubmesteren? Se punkt 6 fra Generalforsamlingen
5. holdturneringen, bl.a. om vi skal tilmelde flere end vores 2 ottemandshold
6. styrkeliste : i følge pkt. 5 på Generalforsamlingen skal bestyrelsen
1) lave en styrkeliste der bedst muligt benytter de enkelte medlemmer
2) sørge for at holdene til de enkelte runder bliver sat i fællesskab
7. fødselarer i efteråret: Peter og Hans J
8. udflugt til Flensborg d. 19.9., bl.a. antal af deltagere herfra, afgangstidspunkt, gave...
9. evt.
mvh Anders
Bestyrelsesmøde d. 13.4.15 hos John
Tilstede: Niels Peter, Benny, Peter, Anders, John
1. Skak på Jacobi skole: Klubben føler sig velkommen. Èn time hver fredag frem til påske.
Leszek fortsætter tirsdage med ”elitespillere”. Fredage fremover måske et hold af specielt interesserede – ca 20 elever.
Vi skal forsøge at få så mange som muligt ned i klubben til den nye sæson.
2. Forårsturneringen. Præmier til hver fjerde spiller ( 2 præmier til gr.1 – 3 præmier til gr.2)
3. pokaler.
A: kamppokal
B: klubmesterpokalen afgøres efter gældende regler ( nye regler diskuteres på generalforsamlingen)
C: skønhedspokal , bedømmelseskomite-
4. generalforsamling d.28.4.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Fremlæggelse af regnskab
4. Valg – Anders ,Peter og John er på valg.
5. Indkomne forslag
6. Forslag til drøftelse fra bestyrelsen -
7. evt.
5. Varde Weekend. Ind til nu 17 tilmeldte.
Reglerne ratingpræmie overvejes omformuleret med virkning fra næste år.
6. evt.
Opstart efterår 15: 25.august.
Peter demonstrerede elastikgymnastik/styrketræning
Dagsorden bestyrelsesmøde d. (Hos John Callesen)
1. siden sidst: Skak på Jacobi Skole, status
2. forårsturneringen: vi holder fast på præmier til ca. hver fjerde
3. pokaler a) kamppokalen
b) klubmesterskabet:afgøres efter de hidtidige regler, idet dog disse drøftes på GF
c) skønhedsparti:pokalen uddeles gerne hvert år, men evt. hvert andet år. Bedømmelseskomiteen var sidste år John og Anders.
Frist for indlevering af partier er 21.april.
4.Generalforsamling, forslag til dagsorden: 1. Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3. Fremlæggelse af regnskab 4. Valg, på valg er Anders, Peter og John 5.Indkomne forslag NB. Bestyrelsen ønsker en drøftelse i generalforsamlingen af den måde klubmesterskabet bør afgøres på 6. Evt.
5. Varde Weekend
6. evt.
vh Anders
Dagsorden bestyrelsesmøde 16 febr. 2015
1. skoleskak er startet i Sct Jacobi
2. afslutning af Efterårsturneringen, fordeling af præmier
3. forårsturneringen, Poul har nævnt en anden måde at finde klubmesteren: give placeringerne fra fx. nr.1 til nr 6 i de to halvårsturneringer points, og klubmester er så den med det laveste antal points (=højeste placeringer).... hvad synes I?
4. økonomi
5. Varde Weekend afholdes 24.-
6. fødselarer
7. næste møde: ma. 13.4. kl.19.00-
8. evt.
vh Anders
Referat
Bestyrelsesmøde hos Anders d. 16.2.15 kl. 19-
Deltagere: Anders, Benny, Niels Peter, John samt Peter fra kl. 19.50
Dagsorden:
1. Skoleskak er startet i Sct.Jacobi.
Anders har aftalt med skolen at starte op fredag uge 8. med 75 elever. Ole og Niels Peter hjælper. Niels Aage spørges.
2. Afslutning af efterårsturnering, fordeling af præmier:
Gr1. 1,pr, Gabor 2, pr
Gr.2 Søren 1 pr.
Gr.3 Jan 1. Pr., John 2. Pr., Niels Aage 3. Pr.
3. Forårsturneringen. Poul har nævnt en anden måde at finde klubmesteren: give placeringerne fra fx nr. 1 til 6 i de to halvårsturneringer points, og klubmester er så den med laveste antal points (=højeste placeringer).
Emnet tages op til drøftelse på generalforsamlingen. På baggrund af drøftelsen tager bestyrelsen senere en endelig beslutning med virkning fra efterår 15
Næste møde hos John Callesen
Bestyrelsesmøde d. 15.12.14
1. Opfølgning siden sidst.
Efterårsturneringen. Det er gået ok, men vi skal være opmærksomme på, om vi næste år vil fortsætte med 4 hold. Afbud giver problemer.
vi fastsætter 19 januar som sidste frist for efterårsturneringen.
Skoleskak: Vi tilbyder Varde by skolerne 5 ugers skak en gang ugentlig på skolerne -
2. Præmie til eftrårsturneringen.
Vi fast holder præmie til ca. hver fjerde spiller
3. Forårsturneringen: Tilmelding senest 13.1.15
Første runde 20.1. derefter 3.2. – 24.2. – 10.3. – 17. 3. – 24.3. – 21.4.
Hængepartier 7.4.
Hurtigturnering: 14.4.
4. Økonomi:
Alle har betalt. Kassebeholdningen er solid! Regningerne er betalt! ( saldo: 18.397,-
5. Andet.
næste møde: 16.2.15 hos Anders.
NB( elastikinstruktion ved Peter !)
Ref: JC
Indkaldelse til
Generalforsamling tirsdag d. 30. April 2013
1.valg af dirigent
2.formandens beretning
3.fremlæggelse af regnskab
4.valg:på valg er Anders,Peter og John (som alle er villige til genvalg)
5.forslag:forslag skal indsendes senest 10 dage før GF,
6.evt.
mvh Anders/bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen.
Referat ekstraordinær generalforsamling tirsdag d. 17. jan. 2012
Den 17. november 2011 kl. 19.00 afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Varde
Skakklub med følgende
DAGSORDEN:
1. Valg af dirigent
2. Valg af nyt bestyrelsesmedlem
Følgende besluttedes:
-
Valg ansås for u fornødent
-
John Callesen valgtes som nyt bestyrelsesmedlem med henblik på overtagelse af posten som klubbens kasserer, efter at vores tidligere kasserer Arne Otto Bach var afgået ved døden.
I forlængelse af generalforsamlingen afholdtes bestyrelsesmøde med deltagelse af den samlede bestyrelse, Anders Christensen, Niels Peter Nissen, Benny Damborg, John Callesen og Peter Roesen.
Bestyrelsen konstituerede sig med John Callesen som kasserer, mens fordelingen af de øvrige bestyrelsesposter forblev uændret.
Peter Roesen
referent
Referat af
GENERALFORSAMLING
i Varde Skakklub tirsdag den 27. april 2010
Deltagere: Søren, Steen, Niels Ejner, Kaj, Per, Niels Peter, Benny, Bent, Alfred, Svend Henningsen, Anders, Peter, Mikael, Ole og Arne.
Dagsorden:
1. valg af dirigent
2. formandens beretning
3. fremlæggelse af regnskab
4. kørselstakster
5. kontingent
6. valg
7. evaluering af klubturneringen
8. indkomne forslag iøvrigt
9. eventuelt
-
Mikael Langager valgtes som dirigent.
-
Anders omtalte årest aktiviteter, herunder kulturnatten, Flensborgturen, vores juniorturnering og Hans Jørns simultanforestilling.
Bestyrelsen vil fortsat overveje løbende at arrangere indslag på klubaftenerne med gennemgang af partier, analyser mv., evt. med et tidligere starttidspunkt.
Efterårsturneringen blev vundet af Steen.
Forårsturneringen blev vundet af Benny med Anders på andenpladsen, mens B-
Anders bemærkede, at turneringsreglementet vil blive genovervejet, herunder mht til deadlines for afvikling af partier.
I holdturneringen er 1. holdet rykket op i 2. division, mens 2. holdet er rykket op i A-
Steen fik overrakt kamppokalen for sin score på 5 ½ af 7 på 1. holdet.
Der tildeles Svend Andresen og Kaj særlige præmier for disses scorer på hhv 2. og 3. holdet.
Kontakt bestyrelsen her
nen
Nyheder |
Lykkesgårdsskolen |
invitationer |
Medlemmer |
Styrkeliste |
Bestyrelse |
Generalforsamlinger |
partierarkiv |
arkiv |
skoleskak |
Forårsplan 2025 |
Efterårsplan 2024 |
bestyrelsesmøder |
Bestyrelsesmøder 2011 - 2019 |
Bestyrelsesnyt |
Partier senior dm 2020 |
Page 110 |
Varde emt 2019/20 |
Partier enkelte |
Arkiv201314 |
arkiv 201213 |
arkiv201112 |
arkiv201011 |
arkiv200910 |
Arkiv 200708 |
Vardeoelgod 2010 |
Vardeoelgod 2011 |
Mesterklassen 06/07 |
Klubturnering |
Holdkampe |
Varde weekend 2015 |
Varde Weekend 2016 |
Vardeweekend emt 2017 |
Varde skakklubs sommermesterskab 2017 |
Turneringsreglement |
M 1 enkeltresultater |
Varde 2 enkeltresultater |
Varde 3 enkeltresultater |
Varde 4 enkeltresultater |