Varde skakklub
Bestyrelsesmøde d. 3.1.17.
1. Siden sidst
-
-
Anders og Benny møder pedellen og ser på evt. nye lokaler.
-
2. Forårsturnering.
-
John undersøger mulighederne for at rate turneringen.
Spørgsmålene er: Hvad er prisen? Må vi spille med 1timer 45 min pr
spiller? Kan vi rate turneringen, hvis Benjamin og Sebastian deltager
( de er ikke medlemmer af unionen)?
3. Varde Weekend.
Forsøges lagt enten 5. – 7. Maj eller 19.-
som muligt og afgør så ca 17 januar.
4. Økonomi.
Vi har ca 20.000,-
ned efter vore jubilæum i efteråret. Punktet behandles i slutningen af
året.
5. Generalforsamling.
Udsat.
6. 90 års jubilæum
Ca september. Datoen fastsættes senere. Vi forsøger at lave et
jubilæum som ved 80 årsjubilæet i vores daglige lokaler med musik
gerne leveret af eter med band.
Vi forsøger at få en stærk spiller eks Mads Andersen eller Sune Berg
til en simultan om eftermiddagen.
7. Besøg fra Flensborg.
Vi forsøger at arrangere et besøg d. 26.8 eller 2.9. Anders kontakter
Flensborgklubben.
8. evt.
jubilarer i år der fejres. Niels Aage i maj og Bjarne i juli.
Ref JC
dagsorden:
1) siden sidst
2) klubturneringen: efter runde 7(d. 19.april) kan både forårsmesteren og klubmesteren kåres, den sidste efter retningslinjerne fra vores møde d. 25.8.15.
3) holdturneringen: har det været svært at stille de to hold, og hvordan har det fungeret i forhold til Niels Aages kritikpunkt fra GF sidste år -
se om bestyrelsens reaktion på denne kritik under punkt 6 i referatet fra mødet i august.
4) brug af præmiepenge fra sidste sæsons holdturnering, 800 kr!
5) skoleskak, status
6) Flensborgtur, jeg svarer Holger og Jürgen dernede / down under, at vi foreslår dem at invitere os lørdag den 24. september.
7) lokale: jeg kontakter skolen om dette inden vi mødes
8) weekendturnering: NielsP siger, at jeg skal bede skolen om at måtte bruge deres netværk under turneringen -
9) forberedelse af generalforsamlingen d. 26.4. : På valg er Niels P og Benny
10) sæsonstart: 30. august
11) 90 år fylder Varde Skakklub i oktober 2017
12) evt.
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 5. januar 2016 på den gamle handelsskole.
Deltagere: Anders, Niels Peter, John, Peter
Dagsorden:
1) Evaluering af efterårets klub-
2) Plan for foråret 2016
3) Skoleskak
4) Økonomi
5) Fødselarer
6) Flensborg skakklub
7) Evt.
Følgende drøftedes/besluttedes:
-
Klubturneringen har fungeret ok.
Det har været svært at stille hold i holdturneringen
-
Anders' udkast til forårsplan blev i det væsentlige godkendt.
Vi annoncerer i Skakbladet kort om vores weekendturnering med henvisning til DSU's hjemmeside.
Forårsturneringen arrangeres med 2 grupper a 8 deltagere, ved færre tilmeldte dog en stor
Monrad-
-
John redegjorde for aktiviteterne og det desværre nedadgående deltagerantal.
-
John redegjorde for klubbens økonomi, der ser fornuftig ud med en mindre tendens til forøgelse af
formuen.
-
Jørgen Hansens 70-
-
Anders redegjorde for sine videre erfaringer udi det tyske ...
Ad pkt. 7:
-
Peter Roesen
Referat af bestyrelsesmøde i Varde Skakklub den 25. august 2015 på den gamle handelsskole. Deltagere: Anders, Benny, Niels Peter, John, Peter
Dagsorden: 1) Skoleskak 2) Halvårsplanen 3) Efterårsturneringen 4) Hvordan kåres klubmesteren ? 5) Holdturneringen 6) Styrkelisten 7) Fødselarer 8) Udflugt til Flensborg 9) Evt.
Følgende drøftedes/besluttedes: -
Ad pkt. 1:Vi tilbyder skoleskak mellem 18-
ad pkt. 2: Det vedhæftede udkast fra Anders godkendtes med mindre ændringer. -
Ad pkt. 3: Der seedes som grundlag for tildeling af forskellig betænkningstid. -
Ad pkt. 4: Pouls forslag om at kåre klubmesteren ud fra en pointtildeling fra både efterårs-
Ad pkt. 5: udsat. -
Ad pkt. 6: Efter drøftelse af spørgsmålet, herunder Niels-
Ad pkt. 7: drøftet. -
Ad pkt. 8: Udflugten udsattes til et senere tidspunkt. -
Ad pkt. 9: intet.
Peter Roesen
Hej!
Jeg har læst i JV, at om-
Lad os under alle omstændigheder mødes tirsdag 8 dage og tilrettelægge halvåret, så godt som vi kan.
Dagsorden d. 25.8 .15 kl. 19.15:
1. skoleskak
2. halvårsplanen
3. efterårets klubturnering, bl.a. hvordan vi seeder i 3 grupper
4. hvordan kåres klubmesteren? Se punkt 6 fra Generalforsamlingen
5. holdturneringen, bl.a. om vi skal tilmelde flere end vores 2 ottemandshold
6. styrkeliste : i følge pkt. 5 på Generalforsamlingen skal bestyrelsen
1) lave en styrkeliste der bedst muligt benytter de enkelte medlemmer
2) sørge for at holdene til de enkelte runder bliver sat i fællesskab
7. fødselarer i efteråret: Peter og Hans J
8. udflugt til Flensborg d. 19.9., bl.a. antal af deltagere herfra, afgangstidspunkt, gave...
9. evt.
mvh Anders
Bestyrelsesmøde d. 13.4.15 hos John
Tilstede: Niels Peter, Benny, Peter, Anders, John
1. Skak på Jacobi skole: Klubben føler sig velkommen. Èn time hver fredag frem til påske.
Leszek fortsætter tirsdage med ”elitespillere”. Fredage fremover måske et hold af specielt interesserede – ca 20 elever.
Vi skal forsøge at få så mange som muligt ned i klubben til den nye sæson.
2. Forårsturneringen. Præmier til hver fjerde spiller ( 2 præmier til gr.1 – 3 præmier til gr.2)
3. pokaler.
A: kamppokal
B: klubmesterpokalen afgøres efter gældende regler ( nye regler diskuteres på generalforsamlingen)
C: skønhedspokal , bedømmelseskomite-
4. generalforsamling d.28.4.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Fremlæggelse af regnskab
4. Valg – Anders ,Peter og John er på valg.
5. Indkomne forslag
6. Forslag til drøftelse fra bestyrelsen -
7. evt.
5. Varde Weekend. Ind til nu 17 tilmeldte.
Reglerne ratingpræmie overvejes omformuleret med virkning fra næste år.
6. evt.
Opstart efterår 15: 25.august.
Peter demonstrerede elastikgymnastik/styrketræning
Dagsorden bestyrelsesmøde d. (Hos John Callesen)
1. siden sidst: Skak på Jacobi Skole, status
2. forårsturneringen: vi holder fast på præmier til ca. hver fjerde
3. pokaler a) kamppokalen
b) klubmesterskabet:afgøres efter de hidtidige regler, idet dog disse drøftes på GF
c) skønhedsparti:pokalen uddeles gerne hvert år, men evt. hvert andet år. Bedømmelseskomiteen var sidste år John og Anders.
Frist for indlevering af partier er 21.april.
4.Generalforsamling, forslag til dagsorden: 1. Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3. Fremlæggelse af regnskab 4. Valg, på valg er Anders, Peter og John 5.Indkomne forslag NB. Bestyrelsen ønsker en drøftelse i generalforsamlingen af den måde klubmesterskabet bør afgøres på 6. Evt.
5. Varde Weekend
6. evt.
vh Anders
Dagsorden bestyrelsesmøde 16 febr. 2015
1. skoleskak er startet i Sct Jacobi
2. afslutning af Efterårsturneringen, fordeling af præmier
3. forårsturneringen, Poul har nævnt en anden måde at finde klubmesteren: give placeringerne fra fx. nr.1 til nr 6 i de to halvårsturneringer points, og klubmester er så den med det laveste antal points (=højeste placeringer).... hvad synes I?
4. økonomi
5. Varde Weekend afholdes 24.-
6. fødselarer
7. næste møde: ma. 13.4. kl.19.00-
8. evt.
vh Anders
Referat
Bestyrelsesmøde hos Anders d. 16.2.15 kl. 19-
Deltagere: Anders, Benny, Niels Peter, John samt Peter fra kl. 19.50
Dagsorden:
1. Skoleskak er startet i Sct.Jacobi.
Anders har aftalt med skolen at starte op fredag uge 8. med 75 elever. Ole og Niels Peter hjælper. Niels Aage spørges.
2. Afslutning af efterårsturnering, fordeling af præmier:
Gr1. 1,pr, Gabor 2, pr
Gr.2 Søren 1 pr.
Gr.3 Jan 1. Pr., John 2. Pr., Niels Aage 3. Pr.
3. Forårsturneringen. Poul har nævnt en anden måde at finde klubmesteren: give placeringerne fra fx nr. 1 til 6 i de to halvårsturneringer points, og klubmester er så den med laveste antal points (=højeste placeringer).
Emnet tages op til drøftelse på generalforsamlingen. På baggrund af drøftelsen tager bestyrelsen senere en endelig beslutning med virkning fra efterår 15
Næste møde hos John Callesen
Bestyrelsesmøde d. 15.12.14
1. Opfølgning siden sidst.
Efterårsturneringen. Det er gået ok, men vi skal være opmærksomme på, om vi næste år vil fortsætte med 4 hold. Afbud giver problemer.
vi fastsætter 19 januar som sidste frist for efterårsturneringen.
Skoleskak: Vi tilbyder Varde by skolerne 5 ugers skak en gang ugentlig på skolerne -
2. Præmie til eftrårsturneringen.
Vi fast holder præmie til ca. hver fjerde spiller
3. Forårsturneringen: Tilmelding senest 13.1.15
Første runde 20.1. derefter 3.2. – 24.2. – 10.3. – 17. 3. – 24.3. – 21.4.
Hængepartier 7.4.
Hurtigturnering: 14.4.
4. Økonomi:
Alle har betalt. Kassebeholdningen er solid! Regningerne er betalt! ( saldo: 18.397,-
5. Andet.
næste møde: 16.2.15 hos Anders.
NB( elastikinstruktion ved Peter !)
Ref: JC
Indkaldelse til
Generalforsamling tirsdag d. 30. April 2013
1.valg af dirigent
2.formandens beretning
3.fremlæggelse af regnskab
4.valg:på valg er Anders,Peter og John (som alle er villige til genvalg)
5.forslag:forslag skal indsendes senest 10 dage før GF,
6.evt.
mvh Anders/bestyrelsen
Nyt fra bestyrelsen.
Referat ekstraordinær generalforsamling tirsdag d. 17. jan. 2012
Den 17. november 2011 kl. 19.00 afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Varde
Skakklub med følgende
DAGSORDEN:
1. Valg af dirigent
2. Valg af nyt bestyrelsesmedlem
Følgende besluttedes:
-
Valg ansås for u fornødent
-
John Callesen valgtes som nyt bestyrelsesmedlem med henblik på overtagelse af posten som klubbens kasserer, efter at vores tidligere kasserer Arne Otto Bach var afgået ved døden.
I forlængelse af generalforsamlingen afholdtes bestyrelsesmøde med deltagelse af den samlede bestyrelse, Anders Christensen, Niels Peter Nissen, Benny Damborg, John Callesen og Peter Roesen.
Bestyrelsen konstituerede sig med John Callesen som kasserer, mens fordelingen af de øvrige bestyrelsesposter forblev uændret.
Peter Roesen
referent
Referat af
GENERALFORSAMLING
i Varde Skakklub tirsdag den 27. april 2010
Deltagere: Søren, Steen, Niels Ejner, Kaj, Per, Niels Peter, Benny, Bent, Alfred, Svend Henningsen, Anders, Peter, Mikael, Ole og Arne.
Dagsorden:
1. valg af dirigent
2. formandens beretning
3. fremlæggelse af regnskab
4. kørselstakster
5. kontingent
6. valg
7. evaluering af klubturneringen
8. indkomne forslag iøvrigt
9. eventuelt
-
Mikael Langager valgtes som dirigent.
-
Anders omtalte årest aktiviteter, herunder kulturnatten, Flensborgturen, vores juniorturnering og Hans Jørns simultanforestilling.
Bestyrelsen vil fortsat overveje løbende at arrangere indslag på klubaftenerne med gennemgang af partier, analyser mv., evt. med et tidligere starttidspunkt.
Efterårsturneringen blev vundet af Steen.
Forårsturneringen blev vundet af Benny med Anders på andenpladsen, mens B-
Anders bemærkede, at turneringsreglementet vil blive genovervejet, herunder mht til deadlines for afvikling af partier.
I holdturneringen er 1. holdet rykket op i 2. division, mens 2. holdet er rykket op i A-
Steen fik overrakt kamppokalen for sin score på 5 ½ af 7 på 1. holdet.
Der tildeles Svend Andresen og Kaj særlige præmier for disses scorer på hhv 2. og 3. holdet.
Kontakt bestyrelsen her
nen
Nyheder |
Lykkesgårdsskolen |
Vejledning game editor |
invitationer |
Kontingent samt turneringssystemer |
Page 91 |
Medlemmer |
Ratingliste |
Styrkeliste |
Aktivitetskalender |
Bestyrelsen |
Generalforsamlinger |
partierarkiv |
arkiv |
skoleskak |
vedtaegt |
Bestyrelsesnyheder |
bestyrelsesreferater |
påske 2018 |
Sydjysk holdturnering 18/19 rd. 3 |
Partier M1 holdt. 17/18 |
Chessbase replay vejledning |
Varde emt 2018 mestergr. |
Varde emt 2018 gruppe 1 |
Varde emt 2018 gr.2 |
Parti JC-LMBrd6 |
Arkiv201314 |
arkiv 201213 |
arkiv201112 |
arkiv201011 |
arkiv200910 |
Arkiv 200708 |
Vardeoelgod 2010 |
Vardeoelgod 2011 |
Page 59 |
Klubturnering |
Holdkampe |
Varde weekend 2015 |
Varde Weekend 2016 |
Vardeweekend emt 2017 |
Varde Weekend 2018 |
Varde skakklubs sommermesterskab 2017 |
Turneringsreglement |
M 1 enkeltresultater |
Varde 2 enkeltresultater |
Varde 3 enkeltresultater |
Varde 4 enkeltresultater |